När Rätt blir så Fel!

Vi hade sadelutprovare här i stallet och jag tänkte passa på att byta min relativt nya sadelgjord som blivit för lång, mot en kortare.

När jag stod där och pratade sadelgjordar kom jag på att fråga efter läderfett som ger lite motstånd i sadeln. En av mina dressyrsadlar är ganska hal och det vore skönt om det blev lite strävare yta på den.

Jag fick tips om några olika produkter och valet föll på ett lädervårdskit från Prestige.



Glad i hågen gav jag mig omedelbart i kast med att putsa allt jag kom över med dom nya produkterna. Som vanligt gjorde jag detta mitt i natten och kunde inte se resultatet förän dagen efter.

När jag tog fram det första tränset blev jag glatt överraskad! WOW! Det var så blankt och fint som något av mina träns aldrig varit! =)
Det här kändes ju toppen!

På med sadel nr 1 och ut till ridhuset. Jag hoppade upp och swisch!!!... var på väg ner på andra sidan! OMG vad hal sadeln var!
Jag trodde knappt det var sant och kunde inte låta bli att skratta åt eländet. Sadeln hade en MYCKET BLANK och VACKER yta som var som den halaste av rutchkanor!

Okej ingen skada skedd. Jag red på så gott jag kunde och sen var det dax för sadel nr 2. Om det kunde vara värre än på sadel nr 1 så var det så!

Jag fick helt enkelt sitta så gott jag kunde och direkt jag var klar så blev det ett nytt nattligt putsaräventyr igen , denna gång med mitt gamla läderfett!

Ordningen återställd!



                                                          Väldigt blank och väldigt hal!



Nya tag i morgon =) God natt!

/ Sophie

Kommentarer

  1. Härligt att du ger dej själv mer jobb, he he. God natt !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Jana!
      Kul att du läser min blogg =)
      Ja som vanligt blir det bara mer jobb och senare och senare när jag ger mig i nåt ;) Men det är ju mest kul ! =)

      Kram

      Radera
  2. Haha, så kan det gå :-) Då fick du ju lite extra balansträning... ;-)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Team Sittupp Junior 2023

Pay and Ride på Stall Hillerstad

Team Sittupp Jubileumsåret 2023!