Jag gillar verkligen inte snö...

Alltså, snö kan vara vackert när man går en söndagspromenad på en plogad väg i solsken. Eller när man sitter inne med en kopp varm glögg i handen och tittar ut genom fönstret.

Men när man ska kliva runt med höga knälyft i timmar (gärna med snö innanför stövelskaften!) för att släpa runt på mer eller mindre sammarbetsvilliga hästar till och från sina hagar. När man måste skotta sig ut från sin egna dörr och sen in genom stalldörren och fram till gödselvagnen och så skotta om igen ett par timmar senare när det kommit dubbla mängen snö...
Ja ni förstår, snö är ingen höjdare och jag kan bli på riktigt dåligt humör när snön motarbetat mig en hel dag!

Fast i dag var det en sådan där ovanlig dag där snön, mörkret och kylan ändå är rätt mysigt trots allt.
Jag var faktiskt ledig i dag vilket inte händer allt för ofta och jag fick en del "det hänger över mig" grejer gjorda. Det bidrog säkert till att vinterdagen kändes lättare i dag =)


Kan vara rätt mysigt trots allt!
 
Dessutom hade vi en myskväll i stallet! Alla kunde tyvärr inte vara med men vi var några stycken som drack kaffe, åt supergoda skinkmackor och tjattrade förstås! Härligt avkopplande och kul att hinna ses och prata lite extra med tjejerna i stallet i bland =)



Gott, värmande och trevligt!

Hästarna fick jobba på lina ute i snön och dom tyckte det var riktigt kul. Mycket bock och bus blev det =)


Fiona nöjd efter "snöröjet"!

 
Roger, närgången som alltid! =)
 
Ja så var den här dagen slut. Nu sitter jag inne i värmen och snön känns långt borta ( om jag inte tittar ut förstås!)
 
God natt!
 
/ Sophie
 
 
 
 
 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Team Sittupp Junior 2023

Pay and Ride på Stall Hillerstad

Team Sittupp Jubileumsåret 2023!