Genomkörare!

I dag har det varit en fullrulle dag och jag har fått mig en riktigt genomkörare. Både över hela dagen sett, men även på träningen med Fiona!

Upp tidigt i morse och red dressyr på Zigge och Roger.
Zigge kämpade på och tyckte att jag var ganska jobbig.  Han blir lite frustrerad på mig när jag begär mer stöd än vanligt men jag vet att han måste öva sig på det!
Svettig klev jag av och gav mig i kast med Roger. Eftersom han varit mindre samarbetsvillig dom två senaste passen förväntade jag mig mer svett.
Men dagen till ära uppförde han sig fint och jag fick riktigt bra känsla emellanåt. Skönt!

Sen var det stalljobb, ett snabbt mellanmål och i väg på träning med Fiona.
Redan när Carro klev in i manegen kände jag att "i dag får vi jobba!". (Vet ju hur jag själv ser ut när jag bestämt mig för att ge eleverna något att bita i!)

Och i dag fick vi JOBBA!

Fokuset var på att närma oss den ännu mer vuxna form som Fiona ska gå i under nästa år. Vi jobbade med kvickhet för hjälpen, mer schwung i skolorna, överlag mer samling och energi.
Fiona kämpade som attan (och jag!) och var stundtals riktigt, riktigt fin =)
På slutet red vi delar ur MSV B:2. Fiona var nog lite trött och vi fick lägga lite extra energi på bytena då. Skönt att få lite verktyg att använda även när hon blir lite trött. Kan ju hända på tävling!

Här kommer några filmsnuttar från träningen!



Misstänker att jag somnar utan problem ;)
God natt
/ Sophie

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Team Sittupp Junior 2023

Pay and Ride på Stall Hillerstad

Team Sittupp Jubileumsåret 2023!