Upp och Ner

Alla ni som sysslar med samma sport som jag vet att man aldrig riktigt kan lita på att man är på topp. Man kan ju lätt säga att det ganska ofta går upp och ner!?

Efter mitt Hallelujah Moment häromdagen har jag kanske inte haft riktigt lika härliga känslostormar. Fiona har i och för sig arbetat fint men inte riktigt så där på topp topp som jag är lite bortskämd med.

Zigge har levt kvar i tävlingsformen från i lördags vilket alltså inte var någon form alls! I dag var han bättre och lite mer medgörlig men inte så stadig som jag VILL! ( när nu det ska hända!)

Och så till "lilla" Roger. Efter hans sex veckor härligt avkopplande vintervila hade jag stora förhoppningar på att han skulle ha fått alla bitar på plats och gå qanon (ursäkta ordvitsen!). Men i stället verkar bitarna ha ramlat bort!

Skämt åsido men han har inte alls varit särsklit medgörlig så just nu känns en tävlingsstart låååångt borta. Jag har en känsla av att han är inne i någon form av femårstrots. Får helt enkelt se till att ta med honom till Carro ASAP så vi får ordning på torpet igen!

Haft ett gäng träningar i kväll och blir som vanligt inspirerad av mina duktiga elever. Kul att se att dom håller måttet när jag själv är i en dalgång ;)

För att muntra upp mig själv har jag gjort som många andra och shoppat! Det blev ett par nya benskydd till vardags. Fula men riktigt slitstarka hoppas jag. Och ett par nya tävlingsskydd, till den som förtjänar dom. Och ett nytt finfint pannband till Fionas kandar! =)





Nehe nu är det bara att tänka positivt!
Zigge KOMMER att lära sig vara  STADIGT PÅ TYGELN,
Roger KOMMER att lyssna PÅ SIN MATTE och
Fiona KOMMER att  FOTSÄTTA vara ett HALLELUJAH MOMENT!


God Natt!
/ Sophie

Ps. Nu är jag medlem på Tränarportalen!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Team Sittupp Junior 2023

Pay and Ride på Stall Hillerstad

Team Sittupp Jubileumsåret 2023!