Kvalitetskontroll

Vintern är visst här igen och det är väldigt svårt att klä sig och pållarna nu. På morgonen är det kallt, kallt. Ner mot -12. På dagen i solen flera plus. Men jag har hört något ryckte om att våren SKA vara på väg så jag tror jag litar på det!

I tisdags var jag och tränade med Roger. Han har inte tränat sedan sin vintervila så nu var det dax för lite kvalitestskontroll av mitt arbete med honom under vintern.

Vi åkte själva och han var så duktig med lastning och allt runt omkring. Han var heller inte spänd över att komma bort så jag kunde verkligen rida med bra känsla =)

Carro var jätte glad att se Roger igen och hon var mycket nöjd med hans utveckling. Framför allt att han har växt i sin trav och fått en stabilare och jämnare takt.
Det var kul att höra för jag har verkligen kämpat med att hitta bra ridning på honom, vilket inte varit helt enkelt.

Vi stämde av form och hjälpgivning, red lite program och så fick jag några bra tips att ta med hem. Exempelvis att verkligen rida galoppsidan in i övergången till trav, där han i bland vill falla i sär mycket.

Här är lite film från träningen!
 
Nu har vi gjort en debutplan för Roger. Han ska gå LB:1 på Skogslotten i slutet av april och LB:3 på Skärlunda i början på maj. Det blir spännande =)
 
Vi hörs!
/ Sophie

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Team Sittupp Junior 2023

Pay and Ride på Stall Hillerstad

Team Sittupp Jubileumsåret 2023!