Lyx!

När jag kom hem från jobbet i dag stod Roger och Zigge på tur. Fiona red jag i morse och vi övade byten. Det känns verkligen som vi tagit ett steg framåt med bytena sedan förra träningen och det känns kanon bra =)

Tillbaka till kvällen.
Jag började med Roger och när han var sadlad och klar och vi skulle traska bort till ridhuset så insåg jag att det var ljust ute!
Det var läääänge sedan det var ljust när jag skulle rida efter jobbet.

Så jag tog framskrittningsrundan jag har i skogen och det kändes verkligen lyxigt att ha kunnat skritta fram ute!

Roger var jätte fin! Just nu övar vi överångar mellan trav och galopp på rakt spår, både diagonal och kvartslinje.

Zigge linade jag med chambongen, den trivs han med.


Den här veckan, eller ja rättare sagt hela månaden har susat förbi. Det har varit mycket To Do grejer och det ser inte ljusare ut närmsta veckan. Men jag hoppas det lugnar sig lite i april, har en massa husgrejer att hinna med också!

I går hade jag upptaktsträff som alla mina tävlande elever var inbjudna till. Vi blev tillslut fem stycken och det blev en riktigt rolig dag! Jag hoppas ni blev inspirerade och fick med er något hem =)

Tävlingssugna!
 
I morgon ska Zigge på ÅB hos tandläkaren och Fiona ska träna, och på tisdag ska Roger träna. Full rulle =)
 
Vi hörs!
/Sophie

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Team Sittupp Junior 2023

Pay and Ride på Stall Hillerstad

Team Sittupp Jubileumsåret 2023!