Genrep!

I dag var det dax för Fiona att åka och träna igen. Hon är brunstig som få just nu och hon blir väldigt taggad och uppe i varv när hon är det.
Hon for som bara den i trailern, skrapade och höll på. Som väl var sansade hon sig när jag började rida.
I dag var det genrep inför MSV B debuten och vi fick en jättefin känsla med oss hem =)

Mest var det fokus på mig och hur jag red. Viktigt att jag taggar till mer själv och är bestämd och tydlig ffa i bytena.
Som Carro sa " Hon gör det så enkelt så taggar du inte till, då gör hon det och gäspar samtidigt!"
Jag vet att jag lätt åker med lite på Fiona eftersom hon nästan alltid ger så fin känsla "av sig själv". Men jag måste rida lite mer helt enkelt för att få ut mer!
Som sagt var hon taggad till tusen, ville massor, lyssnade fint och vi gjorde några kanon enkla byten och byten!

Det blir en utmaning och kanonspännande på lördag - det ser jag fram emot =)


 
Jag hann och prata en del med Carro i dag också. Det är alltid skönt att hinna stämma av allt från tävlingsplanering, tips till mig som tränare och till betsling och  allt möjligt. I dag hade vi gott om tid så jag fick mycket bra med mig hem =)

Vi hörs!
/ Sophie

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Team Sittupp Junior 2023

Pay and Ride på Stall Hillerstad

Team Sittupp Jubileumsåret 2023!