Vågar jag tro på vår?

Nu är det verkligen vår i luften och alla här hemma på gården njuter i fulla drag! Gäller att passa på, i morgon kan det ju vara snöstorm igen!?
Alla mina hästar fick vara nakna ute i dag och snacka om att dom solade, rullade och kliade sig stup i kvarten - Härligt!


Två av dom fyrbenta solbadarna!
 
 

Märta och mamma hade en mysstund i hagen med borst och gos!
 
Roger har kännts lite trött efter att ha haft två riktigt fina veckor. Jag funderar på att låta honom få några dagar ledigt och återhämta lite krafter.
 
Zigge och jag har börjat rida med bett igen efter en vecka på sidepullet. Känns som vi kan jobba lite mer som vanligt nu.
 
Fiona har tränat och dessutom åkte vi för första gången helt själva. Fiona har aldrig varit svårlastad om man varit två men jag har övat på att lasta i och ur själv under vintern (fast jag haft sällskap) och nu klarade vi alltså allt själva =)
Jätteskönt att kunna åka i väg med alla tre hästarna oavsett om jag har hjälp eller ej!
Träningen gick riktigt fint, vi är på väg mot en betydligt bättre trav och ibland glimtar det till riktigt fint!
Bytena gick inte lika bra som sist jag red, hon var mer frågande och samtidigt väldigt taggad. Det är en svår balansgång.
Fiona i sitt nya vårtäcke.
Tur vi inte har så många björkar på gården. Då skulle vi aldrig hitta henne ;)
 
God natt!
/ Sophie


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Team Sittupp Junior 2023

Pay and Ride på Stall Hillerstad

Team Sittupp Jubileumsåret 2023!