Ett nytt WOW!

Det känns som om jag är inne i ett ganska skönt flyt med kusarna just nu =)
Det är alltid välbehövligt, vi vet ju alla hur det kan gå snabbt upp och ner.

I dag jobbade jag med alla hästarna på banan. Först ut var Zigge som jag gjorde samma cantringsjobb med som Fiona gjorde härom dagen. Han skötte sig fint och galopperade på bra men var ganska styrig med bettet idag. Emellanåt hamnar han på rätt plats och då känns det riktigt fint, men skulle önska mig det längre stunder.

Sen var det Fionas tur. Tog kandaret i dag har inte haft det sen Skärlunda. Jobbade lite grundjobb och en del skolor, utan att överdriva kraven. Hon var så där riktigt ivrig och emellanåt låg hon långt före mig i röreslerna, men skön känsla =)

Sist ut var Roger. Jag kände redan när jag tog tygeln att han levde kvar i formen från tisdagens träning. Efter lite framjogging i trav och galopp började jag leta fram det vi hittade i tisdags och jag säger bara, att om Zigge var uppe uppe häromdagen så var detta inte mycket sämre=)

Puss på dagens finaste häst =)

Han var så bärig och fin, lydig på hjälpen, avspänd och riktigt i hop i kroppen. I dag förtjänar han ett alldeles eget WOW! ;)

Som sagt härligt när det är flyt i ridningen det smittar av sig mellan hästarna!

Roger nöjd efter ridning och rullning!

I morgon är dom lediga alla tre då jag jobbar på mitt andra jobb hela dagen.

Vi hörs!
/Sophie

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Team Sittupp Junior 2023

Pay and Ride på Stall Hillerstad

Team Sittupp Jubileumsåret 2023!