MSV C debut!

I dag var det dags för en ny domarkurs. Denna gång var vi på Rappestad RK och uppdraget var att döma ett antal ekipage var i MSV C:1.

Dagen började med teori och domarsnack. Det är allt väldigt skön stämning med högt i tak på våra kurser, vilket är både givande och roligt =)

Efter lunch skulle vi alltså döma och eftersom vädret inte var av bästa sort så körde vi in ett helt gäng bilar och ställde upp på C-kortsida. Kan tänka mig att ryttarna blev lite ställda av 5 bilar i stället för en!?

Morgon på Rappestad!
 
Det var första gången jag dömde en MSV C och eftersom det är vad vi ska göra på examen kändes det kanon att bli utkastade i hetluften. Nu räknades förstås inte våra protokoll i dag men dom ska jämföras med sittande domares. Ska bli jätte spännande att se hur jag låg till!

Jag tycket det gick bra överlag. men jag blev lite stressad med att sätta dom sista siffrorna (AI) för Stefan (vår utbildare) ville att vi skulle öva oss på att vara supersnabba. Så dom siffrorna kändes lite förhastade tyvärr men själva programsiffrorna kändes ganska bra =)

Vi har planer på att få till en sån här övningsgång till innan höstens examen, jag hoppas det blir av. För idag kändes det verkligen på RIKTIGT, när man satt där med sin skrivare i sin bil och skulle spotta fram poäng i svindlande fart. Men kul var det =)

Kusarna fick ledigt i dag men i morgon blir det dressyr för hela gänget, nu har dom haft det lite lugnt några dagar när jag haft alldeles för fullt upp (som vanligt!?)

God Natt!
/ Sophie

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Team Sittupp Junior 2023

Pay and Ride på Stall Hillerstad

Team Sittupp Jubileumsåret 2023!