Olydig!

I dag bar det alltså av till VRF med Fiona istället för Roger efter gårdagens nederlag med tåkappan i hoven. Inte kan det bli värre än så i dag i varje fall, tänkte jag glatt. Fiona var av en helt annan åsikt!?

Hon var iofs faktiskt riktigt fin på framridningen. Jag fick upp henne lite i formen och några byten var riktigt fina. Inga konstigheter där inte.

Ner till Collectingring, inga problem. Kanske att jag tappat lite bjudning men jag bytte ju från inneunderlag till uteunderlag och då kan det ju kännas lite olika.

Inne på banan blev hon lite spänd till en början, inledningen av programmet var kämpigt men ok. Men ju mer hon spände till och inte ville gå vid staketet och ju mer jag försökte säga "Jo det SKA du" så surade hon i hop allt mer. Tillslut var alla hörn läskiga, domarens bil läskig, staketet läskigt osv.

Tyvärr. Så det blev en blandning av stopp och back och full okontrollerad fart framåt. För att vara en lite häst kan hon bli väldigt stark!!

Dom få grejerna jag kände blev bra avslutades med en tvärnit i ett hörn eller så. Men jag gav mig katten på att hon skulle göra alla byten. Ett blev inte alls, två var mer än godkända och ett underkänt.

Poäng i programmet 1 - 8 (är glad att det blev några alls!) på AI 3 - 6.
54,5% och ett ganska stort (men förklarligt) fall nedåt från vår hittills sämsta tävling tillsammans med 61%!

Jag tycker jag gjorde vad jag kunde där uppe. Det är inte ofta Fiona visar sånt humör men jag vet ju att hon är precis lika rödhårig och eldig på insidan som på utsidan när hon sätter den sidan till. Hittills har vi lyckats undvika det just under programridningen, men  inte denna gång.

Jag får fundera lite på vad som var positivt att ta med från den här tävlingshelgen, var kanske inte riktigt vad jag tänkt mig ;) Skulle möjligtvis vara ett gäng fina bilder mamma tog =) (alltid något som var fint alltså!)











Nya tag!
/Sophie


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Team Sittupp Junior 2023

Pay and Ride på Stall Hillerstad

Team Sittupp Jubileumsåret 2023!