Roligt i regnet!

I dag var det Rogers tur att åka och träna. Han kändes pigg och glad och verkade ha återhämtat sig fint efter tävlingen. Nästa vecka ska han tävla två dagar på VRF. Därför kändes det bättre att han tränade denna vecka och vi bara fokuserar på tävling nästa vecka.
I dag var det fokus på att få honom lite kortare i kroppen och komma mer igenom. Han kan bli lite sur när jag ställer mera krav så det är det skönt att göra det på träning när man får stöttning och guidning igenom eventuella svårigheter.

Han tog jobbet riktigt bra och surade bara i hop en gång. Men det löste sig ganska enkelt och hans form blev riktigt fin =)

Vi red igenom LA:3, tror det var ca en månad sedan sist och jag kände klar förbättring - Kul!

Söt eller söt?

När jag kom hem käkade jag lunch, fixade i stallet och sedan tog jag ner Zigge till banan för ett pass. Han kändes helt okej, i mitten av passet riktigt bra ffa i galoppen. Men inget WOW tyvärr ;)
Precis när jag avslutade med honom började det dugga lite lätt.

När jag sedan hade Fiona i ordning för dagens cantringsjobb vräkte regnet ner =(

Men envis som jag är klädde jag på mig regnrocken och sedan traskade vi ner och gjorde vårt jobb. Det är min vanliga intervallträning men jag lade till ett varv på volt med galoppbommar i varje runda. Fiona var riktigt taggad i dag och det var härligt att känna! I vanliga fall brukar hästarna kännas väldigt fina av det här intervall jobbet där jag även lägger in mycket tempoväxlingar och i bland galoppskolor. Men det ger verkligen lite extra med bommarna också =)

Lätt fuktiga men glada!


Fionas galopp blev kanon och trots regnet njöt vi båda riktigt mycket av dagens arbete!
När vi skrittade hem genom skogen så , tro det eller ej, slutade det regna ;)

I morgon blir det mer dressyrjobb och någon vända i skogen skulle jag tro =)

God Natt!
/ Sophie

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Team Sittupp Junior 2023

Pay and Ride på Stall Hillerstad

Team Sittupp Jubileumsåret 2023!