Ändrade planer

Ja nu närmar sig tävlingarna i Finspång och jag har tillslut fått i hop vem och vad jag ska tävla.

Det är en tävling jag sett fram mycket emot och planerat för sen tidigt i år, ffa att kunna starta alla tre hästarna och förhoppningen var ju att alla skulle vara i toppform.

Nu är det så att lilla Roger tyvärr ådragit sig mer än bara tåkappan i hoven på VRF´s tävlingar. Troligtvis blev det en vrickning också. Han var svullen i kotan ett tag efter tävlingen och när det försvunnit provade jag att rida men då svullnade han igen.
Så nu har han två till tre veckors vila framför sig, så håller jag verkligen tummarna att han är ok sen!

Zigge och jag har ju som bekant inte haft något direkt flyt dom senaste sex månaderna. Ärligt talat kan jag räkna gångerna på ena handen som varit bra under året.
Nu har jag ivf kunnat inverka och påverka lite under dom senaste veckorna och eftersom Carro kan vara på plats under både lördag och söndag i Finspång så har vi nu beslutat att Zigge ska tävla. Även om jag inser att det kan bli svårt att nå godkänt så är det ivf en bra chans att ha Carro på plats!

Fiona har jag velat hit och dit med om hon skulle tävla i helgen eller inte.  Jag vet inte om hon är trött-trött eller bara hade en dipp i Mantorp. Det lär vi se på söndag, men jag tror det blir en bra avslutning på hennes fina vårsäsong ivf =)

Jag avslutar dagens bloggade med an kavalkad av underbara djur! Svalorna bor hemma hos oss (tänk att deras föräldrar flugit ändå från Afrika och hem till oss!!!) dom andra djuren brukar jag träffa på när jag åker på träning... =)



God natt!
/Sophie

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Team Sittupp Junior 2023

Pay and Ride på Stall Hillerstad

Team Sittupp Jubileumsåret 2023!