70% i långbanepremiären!

I dag styrde vi kosan mot Heda RK igen. Med på turen var Roger, mamma och Sussie. Och jag förstås ;)

Ju närmre vi kom desto mörkare blev himlen. Blixtar lös upp framför oss och risken fanns att tävlingarna skulle ställas in.
Men vädret höll sig på behörigt avstånd så vi träffades endast av några regnstänk emellanåt.

Roger var cool (eller kanske "chill" som en av tjejerna i insläppet till banan, tyckte att han var!)

 
På banan i LB:1
 
Framridningen blev lite för lång. Jag red fram lika länge som i tisdags men det hade räckt med hälften, för då var han riktigt fin.
 
Så lite trött var han allt och inledningen av programmet blev lite svajigt, kändes som han hade annat för sig än att lyssna på mig. Men det släppte mer och mer. I galopprogrammet hade vi bara 7or =)
 
Jag är så jätte glad över hur fint han skött sig på sina tre tävlingar. Han tycker det är roligt och bjuder till inne på banan. Och så är han ju vacker och det skadar ju aldrig ;)
 

 
Jag hade anmält honom till några fler LB. Men eftersom han sköter sig så himla fint lägger jag nu fokus på att stärka honom och jobba vidare mot LA. Så siktar vi på en LA debut under hösten!



Dagens LB:2
 
Nu sover nog Roger gott i natt, nöjd med veckans prestation och framför allt över att ha fått bort flätorna ur håret ;)

Mina pumor till hästskötare ;)


God Natt!
/ Sophie



 
 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Team Sittupp Junior 2023

Pay and Ride på Stall Hillerstad

Team Sittupp Jubileumsåret 2023!