Åter på banan, med bravur!

I dag bar det av till Heda RK med Roger och en start i LB:1. Äntligen!
Våren har ju inte blivit som tänkt. Först den fina debuten som gav mer smak och sedan oturen på VRF.

Men i dag var humöret på topp hos både mig och Roger. Skorna satt på plats och utan missöden red vi igenom programmet med fint flyt utan direkta missar.

Han är ju super härlig lilla Roger! Vaken, på hugget men lyssnar. Det kändes även denna gång som om han verkligen gillar att gå in på banan och visa upp sig. En härlig känsla =)

Bärigheten och styrkan är det som vi måste jobba på och som vi jobbar med. Men i dag blev det IVF inget av och på utan vi hade en fin takt hela vägen.

Jag fick tom till några steg i mellantrav och galopp, inte lätt att hinna med på kort banan med hans stora steg ;)

Finfina 71,72% och seger =) Så det blev premiär i ärevarv för min fina häst =)

Förutom segern var det en jätterolig tävlingsdag då jag träffade en hel del gamla bekanta. Allt prat gjorde att tiden gick fort =)

Min bästa fotograf Katarina var med och fotade men ni får hålla till godo med en hagbild tillsvidare!

Jag är verkligen glad över mina fina hästar! Duktiga är dom =)

Påt´ igen på torsdag, då blir det långbanepremiär!

God natt!
/ Sophie, stolt hästägare :)

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Team Sittupp Junior 2023

Pay and Ride på Stall Hillerstad

Team Sittupp Jubileumsåret 2023!