Lite blandat!

Det har varit lite blandade aktiviteter dom senaste dagarna. Fiona och Roger har ju vilat men ska i gång lite lätt med början den här veckan.

Zigges sko har pepparpeppar suttit kvar och han har jobbat på med lite varierat resultat. När jag red på det bettlösa tränset (köpte ju en ny modell som sitter mycket bättre än sidepullet) kändes han riktigt fin och avspänd. Det blir ju mest grundjobb på en sådan betsling men det kändes positivt.
Vi hade sedan ett pass med kandar och efter uppvärmningen gick han kanonfint i vänstervarvet! Bra stöd, framme gör skänkeln och avspänd. Jag tänkte då att jag bara skulle stämma av till höger och sen sluta, men då började han spänna sig, hamna bakom skänkeln och vips fick jag sitta en bra stund till innan vi åter kom i fas med varandra. Snacka om att variera under ett ridpass!

Jag tror dock att han oftast blir spänd när han tycker jag håller för hårt (vilket är allt som är hårdare än sytrådskontakt på honom) och jag försöker tänka på det men OMG vad svårt det är!!!

I dag var vi ivf och tränade. Carro red en stund, det var ett par veckor sen senast. Hon var jätte positiv till nya kandarkombinationen vilket även jag själv känt. Vi jobbade mycket med att jag skulle vara super flexibel med stödet och hitta en medelväg för vad Zigge tycker är ok och vad jag tycker är ok. Det gick rätt hyffsat på slutet men det känns fint att jag ska tillbaka till Carro i morgon och träna vidare!


Jag, mamma och mina syskonbarn var på betet och hälsade på Märta och Keysan härom dagen. Gulliga Ewa hade gett oss en fin sommarpresent som bestod i mängder av morötter så vi hade lite morotsfest ute på betet. Hästarna verkade inte misstycka =)
Vi blev dock inte långvariga då ett kolsvart mol tornade upp sig på himlen och vi hann i princip bara hoppa in i bilen innan skyfallet kom!

I går var jag på domarkurs igen och denna gång dömde vi MSV C:2 i Mjölby. Det blev en rolig och riktigt lärorik dag och jag kände mig mer bekväm vid bedömningen denna gång. Men det går verkligen fortfort när man sitter där inne och ska ge poäng på alla bedömningsgrupper. Tänkte på hur gott om tid det känns som man har när man rider i kontrast till att tiden svischar förbi när man dömer!?

Vi hörs!
/ Sophie

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Team Sittupp Junior 2023

Pay and Ride på Stall Hillerstad

Team Sittupp Jubileumsåret 2023!