Sjöhäst?

Som några av er kanske märkt så har det regnat lite på sistone!?
Det är IOFS bra för hagarna, gräset växer till sig och någonstans i störtskurarna är det ändå lite mysigt =)

Jag tog med Zigge på en tur i skogen strax efter ett sådant där störtregn (ja jag lyckades pricka in uppehåll!) och eftersom marken var riktigt torr sjönk inte vattnet undan. Jag vet inte hur många pölar (läs sjöar) som vi fick vada igenom.
Och nu, någon dag senare är allt borta igen. Knasigt egentligen hur det fungerar!

Sjöhästen Zigge
 
Fiona och Roger gick konditionspass på banan i dag. Fortfarande jobb av lite lättare karaktär men jag tror jag kan börja rida dom som vanligt nästa vecka. Sen hägrar flera tävlingar, ska bli kul att komma ut lite igen =)
 
Zigge jobbade på chambonen i dag och som vanligt trivs han bra med det. Jag brukar passa på att lägga ut bommar när jag longerar så det blir lite mer spännande för hästarna!
 
I morgon blir det skogen för samtliga kusar och sedan dressyr för allihopa på måndag.
 
Avslutar i dag  med en mysig bild på Zigge och Ester!
Sötnosar!
God Natt!
/Sophie




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Team Sittupp Junior 2023

Pay and Ride på Stall Hillerstad

Team Sittupp Jubileumsåret 2023!