Wind of change

Hela dagen har jag gått och nynnat på Scorpions 90-tals dänga Wind of change. Det är intressant hur musik kan framkalla känslor och minnen. Glädje, sorg, skratt, gråt, ja det är härligt med musik.

Att just den låten loopar i min hjärna just nu är nog för att det är precis så. Vindar av förändring.

Det har blivit två ganska stora förändringar på hästfronten. Båda har vållat fundering, eftertanke och kanske lite sorg. Men i slutänden har det blivit väldigt bra.

Det första var att Challe blev våran igen. Nathalie har valt att lägga ridstövlarna på hyllan och satsa på familjen. Det är synd, för hon och Challe var ett fint par tillsammans. Samtidigt känns det skönt och kunna ge Challe ett tryggt pensionärsliv här hemma på Långkärr.

I dag blev dessutom Zigge såld till min tränare Caroline Carlstedt, Dressyrhoppet. Ni vet att jag har våndats över mina allt för många hästar. Och jag har våndats över vem jag ska behålla och vem som skulle säljas. Men efter att Zigge varit på träningsläger hos Carro dom senaste två veckor var beslutet inte svårt, varken för henne eller oss.

Det är tråkigt att inte satsa vidare på Zigge för jag hade verkligen förhoppningar att vi skulle hitta tillbaka till förra årets form och utvecklas därifrån. Jag hade trott och hoppats på att han skulle kunna bli min bästa häst. Men tiden han kräver finns inte, och med facit i hand visar både Fiona och Roger sådana kvalitéer att jag inte ser mig kunna offra någon av dom för att behålla Zigge.

Carro har alltid varit väldigt förtjust i Zigge, alltid trott jättemycket på honom. Jag tror att det här är en fantastiskt lösning för mig, Zigge och Carro och jag önskar dom all Lycka!

Finaste Zigge
 
Ta hand om er, vi hörs!
/ Sophie



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Team Sittupp Junior 2023

Pay and Ride på Stall Hillerstad

Team Sittupp Jubileumsåret 2023!