En uppiggande start på dagen!

I dag hade hästarna höstkänslor i kroppen. Roger och Bazze var halvgalna och busade, skuttade, hoppade, racade och så om igen.
Tillsut drog dom med sig Ester och Fiona och efter en stunds funderande tog även Jaspis och Mojjson en repa var.
När Challe kom ut i hagen var allt över så hon har nog inte träningsvärk i morgon ivf!

Det var så härligt att stå där i den klara luften och titta. Hästarna är så vackra och det är härligt att se fina musklade kroppar som rör sig lätt lätt. (och snabbt snabbt). Så förutom oron för skor som säkerligen flög åt alla håll så var morgonen jättefin och uppiggande! Passar bra nu när semestern från mitt andra jobb är över. Tillbaka till verkligeheten i dag alltså!



I går fick jag till en träning hos Carro. Även torsdagar är typ värsta dagen för mig att få i hop det så löste det sig fint och jag hann till och med äta lunch =) Det är ett +!

Vi stämde av Skogslottentävlingarna lite (har inte setts sen dess) och jag sa att det är ingångarna i skänkelvikningarna som inte riktigt fungerar och ryggningen.

Så vi kollade av, jag fick lite nya tips om ingången och hur jag ska ta linjen i skänkelvikningen. Att verkligen vara noga med att hamna vid X och inte rida för snävt.
Ryggningen fokuserade vi mest på hur halten blir, att han bär sig hela vägen in och inte fall fram/isär. När jag red med lite öppna tänk in i halt blev den mycket bättre och faktiskt, Roger ryggade flera gånger på tygeln! Det är framsteg =)

Redo för hemfärd
Sen fick Roger lite fostrings/lydnadsträning också. Vi får vara noga med att verkligen se till att förhållningarna går igenom eftersom han gärna sprätter i väg från sina bakben och blir stark när han inte riktigt orkar. Vi jobbade snabba start och stopp och det gav bra resultat.

En bra träning helt enkelt!

Vi hörs
/ Sophie

Kommentarer

  1. Grattis på födelsedagen (i efterskott)!
    Hoppas du fick en bra dag!

    Kram Ida

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Team Sittupp Junior 2023

Pay and Ride på Stall Hillerstad

Team Sittupp Jubileumsåret 2023!