Intensiv tävlingshelg med revansch x 2

Det har varit en rolig och intensiv helg då jag själv tävlat med Roger på lördagen och dömt en träningstävling på söndagen.

Vädret var på sin finaste soligaste humör i söndags och riktigt hyffsat i lördags. Man vet ju aldrig så här års men den här helgen slapp vi rusk och det var härligt =)

Först till söndagens träningstävling.
Det var vårt största startfält vi haft och lite fundersam var jag över hur parkeringslogistiken skulle fungera men som alltid löser sig allt fint nere på Hillerstad. Alla är så glada och hjälpsamma och ställer upp med vad dom kan. Därför är det givande och roligt att vara där och bidra med lite domarhjälp.

Vi hade klasser från LD - LA och jag fick se flera väl genomförda ritter.

Här kommer lite bilder från dagen!








I lördags red jag alltså en LA:3 med Roger på hemmaplan VRF. Jag var faktiskt lite nervös vilket jag i princip aldrig blir. Tror det var för att detta skulle vara årets sista start och efter vår senaste mindre lyckade tävling ville jag verkligen avsluta säsongen med flaggan i topp. Tänk vad påverkad man blir av en sådan tanke, att direkt bli lite nervös och känna kraven (som det bara är jag själv som ställer!).

Men det kom många bra saker av att jag var lite nervig. Jag hade en jätte tydlig plan för framridningen. Tycker jag brukar ha det men den här gången hade jag gett mig själv några tydliga ledord och kontrollpunkter att följa. Dessutom skällde jag lite på mig själv när jag började rida fram, typ " om du nu så gärna vill att det ska gå bra borde du kanske sträcka upp dig, sitta till och faktiskt rida " ;)

Ja, så jag var riktigt nöjd med min framridning. Roger kändes mjuk och fin och jag gjorde en liten plan för programmet utifrån hur han kändes. Jag planerade för några "genvägar" i fattningarna och lite extra noggrant tänk i travarbetet för att undvika galoppanslag och felfattning. Det gav resultat.

Vi hade några små missar men på det hela taget ett fint program med vår hittills högsta poäng på skänkelvikningarna (heja!) och 2x8 poäng på mellantrav =)




Lite över 66% och en ny fin andra plats!

Det blev revansch från förra tävlingen och faktiskt också revansch från vår förra "start" på VRF då Roger stackarn trampade in tåkappan i hoven. Nu kan jag ta tävlingsledigt med gott samvete! =)

Ha det, vi hörs!
/ Sophie

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Team Sittupp Junior 2023

Pay and Ride på Stall Hillerstad

Team Sittupp Jubileumsåret 2023!