Nyttigt!

Den här dagen har gått i ett (som dom flesta!).
På morgonen var det stalljobb för min del och longering av Fiona och programtrimning med Roger. Dock blev det mest programdelar och inget helt program. Varken i går ( vi hade konditionsjobb på schemat) eller i dag har Roger känts riktigt på topp.

Han känns trött i sina bakben och om jag inte är superobservant hela tiden vill han falla framåt och hänga sig i handen. I morgon får han vila och kanske en tur i skogen på onsdag så får jag se hur han känns på träningen på torsdag.
Ingångarna i skänkelvikningarna var ivf bättre och en bra ryggning! Alltid något!

 Glad ändå!

 Sen bar det i väg till Mörtnäs för träningar där och när jag kom hem var det markarbete och bomövningar som gällde för eleverna.
I dagens övning var det fokus på att hästen skulle följa, både i sina sidor och fram och tillbaka för skänkeln. För ryttaren var det att hitta fokus och bli kvickare i tanke och handling.

Det var mest arbete i trav och nästa gång (om två veckor) bygger vi vidare och jobbar mer med galoppen.


Det är så nyttigt att ha bestämda övningar på bestämda platser med tempoväxlingar och övergångar. Jag blev avis på att jag själv inte kunde vara med och rida!



Duktiga ekipage som tog sig igenom alla övningar fint fast det hördes ett par "det går inte!" från början. Visst gick det ;)

Jag upptäckte oxå i dag att Challe gjort sig höstfin. Hon har skaffat både slingor och extensions. Hur snyggt som helst =)




Nu är jag hemma och tar kväll, en ganska tidigt sådan för att vara jag!

Vi Hörs!
/ Sophie


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Team Sittupp Junior 2023

Pay and Ride på Stall Hillerstad

Team Sittupp Jubileumsåret 2023!