Fullrulle, eller?

I dag har mitt nygamla liv börjat. Jag hade typ ett "normalt" liv i somras då jag faktiskt hade tid över till typ att träffa mannen någon gång, ta ett glas vin i kvällssolen på verandan och ja pyssla lite i trädgården.

I går gjorde jag det som måste göras: först ett veckoschema på hästarnas motion kombinerat med träningar och mitt andra jobb. Sedan bryta ner allt till timplanering/dag.

Har inte visat mannen det, han blir skogstokig om han får reda på hur schemat ser ut ;)

Dagen började med jogging på Fiona som höll sig på mattan. Efter diverse stallarbete blev det Tessans tur. Hon har nog inte riktigt förstått att om man står på LK och rids av mig så är man en dressyrhäst =)
Vissa protester till en början men jag var glatt överraskad över att hon var förhållandevis mjuk i sidan och sökte lite kontakt och form i traven. Hon är pigg som en lärka och det känns kul att jobba med henne ett tag framöver!

Sen Märta. Hon var lite segdragen att lämna dom andra i hagen sen blev det fart minsann. Efter fyra dagars vila så repeterade jag lite kort med att hänga och styrövningar från marken. Sedan red vi och om jag fick heja på lite för att få till traven förra veckan så höll jag tyst nu. Det gick undan och hon hade skitkul =) Vi travade ett helt gäng varv och eftersom hon aldrig verkade bli trött fick jag säga stopp tillslut, men kul var det!

Måste bara säga hur himla cool hon är. Pappa håller på att borra i berget utanför stallet och eftersom det känns lite halvfel att ha en häst inne samtidigt som det dånar så öronen trillar av försökte jag påkalla hans uppmärksamhet med Märta i ena handen. Vi fick gå närmre och närmre och tillslut stod vi två meter i från. Det dammar och yr och väsnas men där stod vi till vi blev upptäckta. Duktig tjej!

Dagens nr 4. Svettig och nöjd!

Sist men inte minst var det Rogers tur. Vi hade lite avstämning på schemat och han var fin och glad. Nu känns skänkelvikningarna okomplicerade varje gång jag rider - skönt!

Nu måste jag sluta, dax för kvällens träningar!

Vi hörs!
/ Sophie

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Team Sittupp Junior 2023

Pay and Ride på Stall Hillerstad

Team Sittupp Jubileumsåret 2023!