"Liten" ska bli stor!

Dagarna susar förbi just nu. Härligt att ha mycket att göra med fina hästar, duktiga elever och förstås en hel del hus..(trots att vi är "färdig"byggda!)

Fina Tjejer!

Jag har påbörjat Märtas inridning och igår travade vi ett par varv i ridhuset för första gången. Hon förstår halt ganska okej och jag kan styra , typ ;)
Så vi håller tidsplanen så här långt. För att kunna visa henne på treårs nästa år så behöver hon komma ut en hel del i skogen för att kunna stärka sin stora ännu skrangliga kropp.
Planen är att hinna åka och löshoppa minst två gånger innan nyår. Det borde vi kunna få till!


 Prinsessan Märta

Roger har fortsatt jobba jättefint. Jag måste vara noga med att inte ta i hop honom för tidigt bara. Han behöver lite startsträcka och fart för att komma i gång och glömmer jag det blir ridningen inget bra.
Men trots två veckors träningsuppehåll har det alltså funkat fint. Jag har börjat fokusera mer på skolorna och det märks direkt när man gör en övning lite mer att den faller snabbare på plats!

Fiona har jag börjat jogga lite och vi har dessutom tagit tag i det årliga tandläkarbesöket. Finfin i munnen så det behövdes inte ens raspas =)

Tandkontroll = inga tandtroll =)

Vi hörs!
/ Sophie

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Team Sittupp Junior 2023

Pay and Ride på Stall Hillerstad

Team Sittupp Jubileumsåret 2023!