Regn?

Man skulle ju kunna säga att det har regnat lite dom sista dagarna. Fast det känns inte riktigt rätt att klaga, sommaren och hösten har ju varit hur fin som helst =)

Det har varit ett par roliga dagar med bla KM på Skogslotten och en Pay n´Ride på VRF.

KM blev en fin tävling för dom fyra av mina elever som deltog. Det blev tre personliga rekord, en ryttare som verkligen tagit till sig sista tidens lite omlagda träning och tillslut en av eleverna som tog hem tredjeplatsen på KM.
Jag kan inte bli annat än stolt som tränare när ryttarna visar upp fina hästar i gott skick, ridning på väg åt rätt håll och ffa är tjejerna glada och trevliga och sprider god stämning! Stort Grattis till fina ritter allihopa =)


Team LK

I söndags dömde jag en Pay n´Ride på VRF. Det var klasser från LC - MSV C. Jätte roligt att döma lite nya ekipage =)

Roger har varit Trött med stort T så han har fått gå i skogen en vecka. Jag har mina förhoppningar att han ska ha piggnat till nu så vi kan köra på in i mitten av december för att sedan ha lite långledigt när jag jobbar som mest på mitt andra jobb.

ÄrtanPärtan & Jag

Fiona jobbar på fint och jag börjar bli sugen att ta med henne på en träning. Men i första hand har jag tänkt prioritera att komma i väg och löshoppa Märta. Dom träningarna drar i gång i november och det ska bli kul och nyttigt att komma i väg med henne.
Märta har för övrigt jobbat jättefint i veckan både med mig på ryggen och på lina. Hon accepterar snodden och springer med ett jämnt fint stöd med huvudet rakt upp ;) Ja förhoppningsvis förstår hon snart principen =)

Vi har hittat en ny familj till Tessan och hon flyttade dit i fredags. Vi önskar nya fodervärdarna Malin och Tobbe Lycka Till!

Tessan på tur

Vi hörs!
/ Sophie


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Team Sittupp Junior 2023

Pay and Ride på Stall Hillerstad

Team Sittupp Jubileumsåret 2023!