Upptaktsträffen 2014!

I dag var det alltså dax för upptaktsträff inför säsongen 2014.

Vi startade dagen med clinic i ridhuset. Jag hade valt Fiona som visningshäst eftersom hon för det första kan många saker och kan göra dom bra. Men oxå för att jag både kan visa rörelser och övningar som dom ska vara och som dom inte ska vara. Min förhoppning var att det då skulle bli väldigt tydligt för publiken.

Fiona som är en uppmärksamhets junkie sken upp när publiken började samlas och hon blev mer och mer taggad ju längre jag red. Tillslut gjorde hon byten när helst det passade och ökade traven så fort hon såg chansen. Hon är bara för söt =)

Vi gick IVF igenom dom saker som eleverna önskat att se. Det blev allt från grundridning till programdelar, skillnader i gångarterna och piruettjobb.

Jag kan inte låta bli att tycka att det var den bästa clinicen jag ridit på :p

Fiona gjorde allt jag bad om och med massor av bjudning, precis sådär som gör att jag älskar henne <3

Efter clinicen samlades vi för fika och genomgång av årets tävlingsplan. Vi stämde dessutom av målen vi satte upp för 2013 och satte sist men inte minst viktigt upp nya mål för säsongen.

Jag måste bara säga er att det är underbart att ha er elever! Alltid så glada, positiva och ambitiösa. Ni förstår att man måste jobba hårt men inte heller glömma att ha roligt. Det värdesätter jag mycket!

Jag har läst igenom era papper som ni lämnade in, förra årets avstämning och planeringen för det nya. Det var kul och bra läsning. Jag tror ni börjar fatta principen ;)

Här kommer en bildkavalkad från dagen.













Kram på er och nu kör vi så det ryker!
/ Sophie

Kommentarer

  1. Tack för en super-inspirerande dag!
    Nu taggar vi inför tävling :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Team Sittupp Junior 2023

Pay and Ride på Stall Hillerstad

Team Sittupp Jubileumsåret 2023!